"Kadang-Kadang kita perlu letakkan ego kita ketepi supaya orang yang kita sayang tahu yang kita sayangkan dia........."

"We come to love not by finding a perfect person, but by learning to see an imperfect person perfectly.."

akulah para pencari-Mu, akulah yang merindukan-Mu ya rabbi,hanya di jalan-Mu ya Allah,tempatku pasrahkan hidupku..

*PLEASE DO MIND YR WORDS if u wanna write a comment. BERSIHKAN HATI & MINDA dahulu sblum komen. Think +ve. TQ.*


Wednesday, May 12, 2010

Semalam

Semalam aku jumpa Mr.ladybird ku. Hanya Allah saja tahu betapa gumbiranya hatiku setelah 2 minggu tidak berjumpa. Tapi, sayangnya mataku tidak mengizinkan ku untuk menatap wajahnya sepuas-puas hatiku kerna mataku tidak sihat. tidak boleh memandang pada cahaya lampu pada jangka waktu yang lama. Tapi aku bersyukur. Terima kasih pada seorang wanita yang menyatukan kami kembali. Semoga Allah melimpahkan rahmat keatasmu.

Aku cuma terkedu , terdiam melihat dan mendengar mereka bercakap dengan ku. Aku hanya mampu senyum (sbb gembila owh kami bertiga bergulau mesra) .Aku memilih untuk menjadi pendengar yang setia. Ya, aku banyak berubah sekarang. lebih banyak mendengar dari berkata. Hanya bercakap jika perlu bagi mengelakkan bercakap perkara yang tidak perlu. Banyak bersabar.

Selepas kami berbincang dengan keadaan yang ceria, kami beransur untuk pulang. Aku tatap wajahnya buat kali terakhir sebelum aku pulang. Rindu yang teramat.. Aku tersenyum sebab aku hargai dia datang berjumpa denganku. Terima Kasih Allah. S.A.B.A.R itu nikmat..

Sayang, hanya kau yang dapat membahagiakan ku. Bila ku bersamamu, aku rasa DUNIA INI ANA YANG PUNYA.. AISH.. SYOK SENDIRI PULAK...

Sayang, saya tak pernah menyesal menyintaimu. tidak sedetik pun rasa sesal. Malah ku bersyukur. Kau selalu membuat hatiku gembira dan tersenyum sendiri. Maaf kerana tidak memberitahumu tentang ini..Aku memilih untuk menyimpan sahaja. Aku berserah pada Allah untuk menentukannya.

Sapa nak ikut ku jenjalan? angkat tangan tapi sila tutup tiak eh..

Salam sayang dariku,
Honey Ladybird.

No comments:

Post a Comment